Trimestrul 4 Pentru Afacerile Online: Bătălia Ofertelor & Clickurilor
PPCește Românește
30/09/2020Digital Marketing Podcasts: Ce recomandăm să asculți
27/10/202014/10/2020
Finalul de an este gazda de seamă a evenimentelor marcante în ceea ce privește e-Commerce-ul la nivel global. Pe lista de invitați se regăsesc oaspeți mult așteptați precum Back to School, Black Friday, Cyber Monday, Christmas Sales, printre care îi amintim și pe cei autohtoni: Sfântul Andrei, 1 Decembrie, Moș Nicolae.
La nivel global, Marile lansări din domeniul tehnologic au loc nu mai târziu de ultimul trimestru al anului, perioadă deja hiper populată de evenimente importante. De ce?
Simplu, poți privi în perspectivă – cât tu te relaxezi pe plajă cu un cocktail la purtător, dând scroll pe rețele de socializare și împărțind cu lista de prieteni experiența ta unică, undeva se întâmplă lucruri mărețe.
Se lucrează de zor la noile tehnologii care vor scutura din rădăcini viitorul omenirii: ingineri, programatori, adevărați maeștri ai limbajelor, graphic designeri, specialiști de marketing și investitori cu bugete generoase pun la cale cele mai noi trenduri.
Lansarea unui nou Gadget este un eveniment comercial mult așteptat ce completează sărbătorile deja bine cunoscute de mediul de business – te lansezi acum, te știe toată lumea. Ești cunoscut și pare super tare ceea ce ai adus nou pe piață, ai vânzări (multe, aș putea adăuga). Simple as that. 🙂
Odată cu venirea frigului crește și apetitul de cumpărături și nevoia de a ține pasul cu noile tendințe. Q4 este, în esență, perioada cu cel mai mare potențial de conversie.
Q4 2019 – Ce am învățat din el?
Anual, 50% din căutările comerciale pe Google sunt destinate promoțiilor, discounturilor sau ofertelor care au loc în Q4.
Să lăsăm cifrele să vorbească despre 2019, anul în care Q4 a însemnat pentru România vânzări de 51.7 miliarde de lei, din care 36% se datorează comerțului online. Sezonalitatea în e-Commerce pentru ultimul trimestru se remarcă printr-o creștere cu 55% peste celelalte trimestre.
Aceste creșteri nu sunt deloc surprinzătoare, ci mai degrabă previzibile. Comerțul online a semnalat o creștere exponențială (de 4 ori mai rapid) față de comerțul tradițional în ultimii 5 ani, cu o rată medie de creștere pe an de 37.9% pentru online și 9.2% în offline.
2020 – anul creșterii accelerate în e-Commerce!
Unele business-uri care încă mai aveau dubii că online-ul este viitorul afacerilor, odată cu pandemia au migrat către digital pentru a gusta din roadele dulci ale succesului.
Am asistat astfel la un moment istoric în primăvara anului 2020: o nouă eră a digitalului în care lupta pentru atenția publicului a fost mai acerbă ca niciodată, iar comportamentul consumatorilor a fost la fel de greu de ghicit precum lotto 6/49.
Creativitate, curaj, flexibilitate, strategie bine definită în ceea ce privește obiectivele, dar adaptată la neprevăzut, toate acestea reprezintă miza jocului din acest an în online.
Aprilie și Mai 2020 au fost luni record pentru consumul în e-Commerce, magazinele online atingând vânzări similare cu perioadele de Black Friday.
În Aprilie 2020 s-a atins maximul istoric privind căutările de tip “comandă online” de pe Google, iar de atunci s-a păstrat la nivel peste 2019.
Magazinele online din România deja anunță creșterea vânzărilor între 20% și 44% față de aceleași perioade ale anului trecut.
Cum se gătesc de sărbătoare magazinele online în Q4
Datele din industria e-Commerce nu pot decât să ne încurajeze să mizăm pe atingerea obiectivelor în Q4. Nu te lăsa luat prin surprindere de tenacitatea concurenților care au crescut simțitor miza față de anii trecuți.
4 pași ca business-ul tău să fie pregătit în cel mai așteptat trimestru din an
1. Dezvoltă campanii și strategii pentru a ieși în față!
Multe afaceri din offline au migrat în online, iar eforturile și bugetele de promovare sunt redirecționate în campanii de marketing digital. Scoate în evidență avantajul competitiv al afacerii tale, analizează comportamentul clienților tăi și adaptează în timp real strategia de vânzare.
Stay strong & Focused! Deja s-a dat startul la bătălia clickurilor pentru Black Friday & Christmas Sales.
2. Folosește mai multe canale, combină strategic toate resursele!
Fie că vorbim despre transmiterea ofertelor în interiorul site-ului, către clienții existenți sau către potențiali clienți, este foarte important pentru un business online să fie cât mai vizibil în această zi. Conform unui studiu dezvoltat de Google, 78% din cumpărători folosesc în medie 3 canale pentru a face o achiziție.
Alege o strategie de comunicare unitară și eficientă pe toate canalele: Google Ads, Facebook Ads, Newsletter, Social Media, etc.
Asigură-te că imaginea produsului tău este în corelație cu un design atractiv, iar mesajul ce ajunge la publicul țintă este relevant, unitar și prezent pe toate canalele de promovare.
3. Fii prezent în fața publicului tău, din timp!
Majoritatea afacerilor din România care vor intra în marea bătălie Q4 nu vor lăsa pe ultima sută de metri organizarea. Mediul digital va fi extrem de competitiv. Ajută clienții să se familiarizeze cu brandul tău dinainte pentru a crește șansele să comande de pe site. Planifică din timp stocul de produse. Stabilește care dintre acestea vor fi reduse, dar și produsul vedetă pentru finalul de an.
4. Susține echipa de marketing să-ți aducă profit!
Finalul de an reprezintă o perioadă aglomerată, atât pentru business-uri cât și pentru agențiile de marketing. Comunică eficient și transparent cu echipa care se ocupă de promovare. Rolul agenției este de a susține și crește afacerea ta, prin strategii performante în digital.
Interesul comun pentru Q4 este generarea unui volum cât mai mare de vânzări. Strategia agenției tale va miza pe campanii creative, audiențe specifice publicului țintă, susținute de o analiză a competiției pentru a fi mereu cu un pas înainte. Cu ochii pe bugete tale, campaniile sunt atent optimizate pentru a produce rezultatele dorite în cea mai dinamică perioadă din an.
Sinaps în Bătălia Q4 – Soluții performante pentru maximizarea vânzărilor pe final de 2020
Finalul de an, înzestrat cu evenimente din abundență, a fost mereu o provocare atât pentru afacerea ta, cât și pentru agenția de marketing cu care colaborezi.
Nu e întotdeauna simplu să fii cu un pas înaintea tendințelor, să aduci mereu ceva nou publicului țintă și să organizezi evenimente cu obiectiv de conversii, terminând anul în forță.
În căutarea succesului integrarea strategiei afacerii tale în campaniile de marketing este o necesitate. Experiența ne-a arătat că un proiect merită nu doar un specialist alocat, ci o întreagă echipă. De la concept și implementare, până la analiză și strategie, totul se realizează in-house în Sinaps. Metodologia de lucru și abordarea personalizată privind strategia digitală de promovare sunt pilonii principali în atingerea targetului propus.
Profită de ultimele luni din an prin campanii de marketing digital personalizate nevoilor tale!
- Prezență pe toate canalele – recomandăm prezența pe toate platformele Google Ads & Youtube, Facebook Ads & Instagram, Social Media și nu uita de Grafică dedicată.
- Strategie personalizată – echipa de Account Management menține legătura permanentă cu business-ul tău, pune accent pe nevoile tale în campaniile dedicate.
- Monitorizare și optimizare – recomandăm supravegherea și intervenția rapidă pe zonele ce se dovedesc a nu fi rentabile. Suntem cu ochii pe bugete, testăm și scalăm campaniile performante și la final de proces îți prezentăm imaginea de ansamblu printr-o raportare detaliată și recomandări viitoare.
- Experiență și intervenție rapidă în cont – Cu o echipă de 23 de specialiști, gestionăm cu succes campanii pentru evenimentele speciale din ultimul trimestru din an.
- Design dedicat – Mesajele, bannerele și apoi site-ul tău spun aceeași poveste în Q4. Dacă promovarea online anunță reduceri de X% cu un design ce atrage și captează atenția, fii sigur că site-ul sau paginile de destinație prezintă și susțin mesajele din promovare. Folosește tehnici digitale inovatoare, imagini și video să stimulezi vânzările.
- Beneficii extra – Calitatea de membru Facebook Marketing Partner – Premium & Google Premier Partner ne oferă prioritate și suport permanent prin tips & tricks. Cu ajutorul consultanților dedicați, Sinaps furnizează soluții pentru creșterea clienților și conturilor din administrare.
Finalul de an este crucial pentru toate business-urile, iar moda ultimului deceniu dictează mișcări ample ce se pot desfășura în doar 3 luni: Black Friday, Cyber Monday și inevitabilele Sărbători de Iarnă.
Q4 – It’s all about the deal. Atinge potențialul maxim în online! Intenția de achiziție atinge maximul în Q4, clienții așteaptă reduceri masive și sunt pregătiți să cumpere produse pe care le vânează de luni de zile.
Fii vizibil. Pune avantajul competitiv în valoare. Surprinde clienții cu oferte de neratat și hai să pregătim împreună un Q4 memorabil!