Studiu de caz Google Ads – CartoMed.ro

Transformarea Afacerii cu Google Ads – CartoMed.ro a Reușit să-și Dubleze Vânzările într-un Mediu Competitiv

Istoric

CartoMed a fost înființat în 2007, iar din 2013 brandul a dat startul și vânzărilor online pe cartomed.ro, ajungând să fie furnizor pentru mai mult de 1.000 de unități sanitare de stat sau private din țară.

CartoMed este un brand dedicat echipamentelor și consumabilelor în domeniul medical, deservește instituții medicale și laboratoare, furnizând acces rapid și facil la produsele de care au nevoie pentru practica medicală.

De la an la an cifra de afaceri CartoMed este în plină ascensiune, în 2023 având o cifră de afaceri de 7.592.876 RON.

Obiective

Dublarea vânzărilor generate în Google Ads în semestrul 2 din 2023. Scăderea cu 30% a costului per conversie în Google Ads.

Perioadă analizată

Semestrul 2 2023 vs. Semestrul 2 2022.

Analiză

Analizând parcursul CartoMed.ro de când este în portofoliul de clienți Sinaps, ne-am decis împreună să ne concentrăm eforturile de marketing pe Google Ads.
Așa cum era de așteptat, investițiile CartoMed în Google Ads ne-au oferit rezultate remarcabile, generând un ROI ridicat și menținând un flux constant de trafic calificat către site.

Combinând datele extrase din Google Analytics, platforma clientului și tendințele de căutare din Google Search, am identificat și selectat o serie de produse populare, cu cerere ridicată. Pentru a maximiza profitabilitatea și a accelera vânzările, aceste produse, incluzând Top Vânzări și Top Revenue, au fost evidențiate în campanii dedicate.

Strategie

De la bun început am pus bazele unei strategii bine definite care a inclus selecția audiențelor, structurarea contului de Google Ads și stabilirea campaniilor și strategiilor de bidding. Pentru a maximiza eficiența campaniilor am început să lucrăm la definirea audiențelor țintă și structurarea contului și la implementarea strategiilor de bidding. Aceste elemente au fost integrate pentru a atinge obiectivele stabilite de CartoMed și pentru a optimiza rezultatele campaniilor.

1. Audiențe

Pentru a ajunge la îndeplinirea obiectivelor o serie de audiențe ce combinau criterii demografice, interese și insight-uri oferite de platforma Google Ads cu termeni de căutare din Google, toate acestea fiind adaptate pe categoriile de produse promovate în campanii dedicate.

2. Structura contului

Pe baza asocierii dintre categorie + campanie + audiență, am stabilit un set de reguli pentru dezvoltarea contului de Google Ads. Structura de bază a fost creată din campanii Performance Max specifice anumitor categorii de produse, la care am adăugat campanii Search complementare acestora, pentru o acoperire și vizibilitate crescută în cadrul rezultatelor din Google.

3. Performance Max - Structură și teste

Pentru a determina cele mai bune variante ale campaniilor Perfomance Max, au rulat în paralel multiple variante, ce au reprezentat diferite încrucișări dintre:

  • Categorii de produs
  • Grupuri de active
  • Audiențe
  • Strategii de bidding
4. Strategii de bidding

Cu toate că interesul și obiectivele clientului au fost de scalare, controlul costurilor este o prioritate constantă în cadrul echipei Sinaps. În Semestrul 2 din 2023, au fost efectuate o serie de optimizări în ceea ce privește strategiile de bidding:

  • Din analizele interne realizate pe aprox. 400 clienți, strategiile Smart Bidding sunt cele mai eficiente, comparativ cu cele clasice. Am implementat strategia Smart Bidding (ex: Target CPA și Target ROAS) pentru a automatiza procesul de licitare, permițând algoritmului Google să ajusteze ofertele în timp real pe baza probabilității de conversie. În paralel, am furnizat „semnale” sistemului Google, pentru o targetare corectă a potențialilor clienți.
  • Target ROAS și Target CPA - Ambele strategii au fost utilizate, campaniile fiind configurate diferit în funcție de tipul produsului, demand și alte criterii.

Rezultate

La finalul perioadei de referință, datele înregistrate indică îndeplinirea și, pe alocuri, depășirea obiectivelor stabilite, după cum urmează:
creștere cu 125% a vânzărilor generate de canalul administrat Google Ads
scăderea cu 32% a costului per conversie
creșterea numărului de useri noi cu 71.6%
creșterea sesiunilor pe site cu 62.5%
Evoluție YOY: creștere vânzări online cu 125%
Evoluție YOY: creștere vânzări totale cu 10%

Trafic:
01.06-31.12 2022 vs 01.06-31.12 2023

Conversii:
01.06-31.12 2022 vs 01.06-31.12 2023

Venituri Online:
01.06-31.12 2022 vs 01.06-31.12 2023

Venituri totale:
01.06-31.12 2022 vs 01.06-31.12 2023

CPA:
01.06-31.12 2022 vs 01.06-31.12 2023

Concluzii finale

Prin segmentarea publicului și optimizarea cuvintelor cheie, echipa Sinaps a reușit să maximizeze expunerea și să crească vizibilitatea în rândul potențialilor clienți CartoMed.ro.
Analiza riguroasă a datelor și implementarea unor strategii de bidding inteligente au dus nu doar la îndeplinirea obiectivelor, ci la depășirea lor. Creșterea cu 125% a vânzărilor generate, alături de reducerea semnificativă a costului per conversie și atragerea unui număr semnificativ de utilizatori noi, subliniază succesul și buna colaborare dintre Sinaps și CartoMed.

Această colaborare a consolidat poziția CartoMed pe piața din România, demonstrând valoarea unei strategii de digital marketing eficiente.

Feedback client

“Căutând o variantă de promovare cu impact real asupra afacerii noastre am ajuns la Sinaps, companie cu care ne-am potrivit și am simțit că putem realiza lucruri bune împreună. Suntem mulțumiți de rezultatele obținute cu ei, în special în Google Ads! Sunt o echipă de profesioniști și îi recomandăm cu căldură. Având o experiență mare în spate, afacerea noastră e mereu pe plus datorită eforturilor lor. Mulțumim pentru serviciile voastre. ❤️”
ALEXANDRU BOTA – Administrator CartoMed.ro