Studiu de caz Consent Mode – DalAuto.ro

De la implementare la impact: Importanța unui tracking corect înainte și după Consent Mode

Istoric

În 2015 s-a fondat DalAuto, magazin de accesorii auto, iar în 2019 a intrat pe piața online din România cu dalauto.ro. La finalul anului 2023 DalAuto a început colaborarea cu Sinaps pentru o strategie de marketing multi-channel.

DalAuto este un partener de încredere, oferind produse de calitate și menținând o comunicare constantă cu furnizorii, dedicându-se satisfacției clienților și dezvoltării unei comunități solide de pasionați auto.

De la an la an cifra de afaceri DalAuto este în plină ascensiune, în 2023 având o cifră de afaceri de 3.183.912 RON.

Obiective

Unul din obiectivele principale a fost să amplificăm veniturile generate prin comenzile din online.
Cel de-al doilea obiectiv DalAuto a fost de a menține un ROAS minim de 5, asigurând astfel o rentabilitate constantă a investițiilor în campanii.

Perioadă analizată

Perioada de referință Google Ads: Decembrie 2023 – Mai 2024 (setupul pe acest canal a fost pornit în data de 12 Decembrie 2023).
Perioada de referință Facebook Ads: Martie 2024 – Mai 2024 (setupul pe acest canal a fost pornit în data de 5 Martie 2024).

Analiză

Lipsa unui tracking corect a determinat o ajustare a bugetelor de promovare, ceea ce a dus la scăderea numărului de comenzi și a venitului din site.
Totuși, în conturile de publicitate DalAuto existau oportunități de îmbunătățire în ceea ce privește tracking-ul conversiilor și structura campaniilor. Aceste ajustări au fost esențiale pentru a maximiza conversiile și pentru a atinge o marjă de profitabilitate mai mare.
Am optimizat structura campaniilor și am rafinat strategiile de bidding, lucru care a condus la o îmbunătățire a performanței generale.
De asemenea, am recomandat clientului și extinderea campaniilor pe Facebook Ads – care a avut un impact pozitiv ca număr de comenzi, venit, dar și ROAS total la nivel de site.

Strategie

Împreună cu echipa tehnică, am implementat tracking-ul conversiilor și am optimizat structura campaniilor folosind strategii de bidding adecvate.
Graficul de mai sus reprezintă campaniile active înainte ca echipa Sinaps să preia acest cont de publicitate. Dintre cele 19 campanii de Standard Shopping, cu strategia de bidding Maximize Clicks, am păstrat și optimizat o singura campanie – [SIN] – Kit Siguranta_Shop – Fiind promovat unul din produsele tractor ale clientului. Strategia de bidding a fost schimbată odată cu rezolvarea problemelor de tracking iar rezultatele nu au încetat să apară.

Primul obiectiv pe care ne-am concentrat a fost cel de ROAS, pe care am reușit să îl atingem încă din prima lună. (după cum se poate observa din graficul următor).

Structura contului a fost de asemenea îmbunătățită, adăugând campanii de tip Search și Performance Max. Astfel, am reușit să scoatem în față toate produsele disponibile pe site-ul clientului.

De la implementarea setup-ului pe Facebook Ads am observat o performanță excelentă și rezultate pozitive. Începând din Aprilie, am decis să dublăm bugetul investit și să optimizăm structura contului. Odată ce algoritmul s-a adaptat la noile schimbări, am observat o revenire pe o traiectorie ascendentă, ceea ce confirmă eficacitatea strategiei adoptate.

Obiectivul de ROAS a fost atins încă din prima lună și în acest canal, datorită în principal campaniilor de sales. Totodată, strategia de atragere a noilor clienți și de remarketing pentru clienții existenți a contribuit semnificativ, rezultând într-un ROAS de 6.85 la finalul lunii martie.

În perioada analizată (martie – mai 2024), această platformă a generat aproape 1.000 de comenzi pentru client, la un ROAS de 6.92, pornind de la un cont care inițial nu avea nicio comandă. În plus, cu un buget redus pentru campaniile de Engagement și Traffic, am reușit să ajungem la peste 133.330 de persoane noi, care au început să urmărească paginile de social media, au interacționat cu brandul și au devenit clienți fideli Dalauto.

Rezultate

Rezultate înregistrate în Google Ads
Comenzi – Creștere de 45.89%
Venit – Creștere de 265.35%
Investiție – Creștere de 21.38%
Cost/conv – Scădere de 14.51%
ROAS – Creștere de 199.06%

Rezultate înregistrate în Facebook Ads
Comenzi – Creștere de 110.91%
Venit – Creștere de 111.62%
Investiție – Creștere de 86.85%
Cost/conv – Scădere de 11.41%
ROAS – Creștere de 12.46%

Buget investit:
1.02-31.05 2024 (înainte consent mode) vs 1.12-29.02 2024 (după consent mode)

Trafic:
1.02-31.05 2024 (înainte consent mode) vs 1.12-29.02 2024 (după consent mode)

Conversii:
1.02-31.05 2024 (înainte consent mode) vs 1.12-29.02 2024 (după consent mode)

Venit:
1.02-31.05 2024 (înainte consent mode) vs 1.12-29.02 2024 (după consent mode)

CPA:
1.02-31.05 2024 (înainte consent mode) vs 1.12-29.02 2024 (după consent mode)

ROAS:
1.02-31.05 2024 (înainte consent mode) vs 1.12-29.02 2024 (după consent mode)

Concluzii finale

Strategia contului a fost revizuită pentru a atinge cel puțin unul dintre obiective, echipa Sinaps focusându-se pe ROAS. Am gestionat cu succes fluctuațiile datorate sezonalității din perioada sărbătorilor de iarnă, dar și a celor care au venit după implementarea consent mode-ului.

În plus, site-ul a fost optimizat conform recomandărilor Sinaps, iar toată această implicare din ambele părți nu a făcut decât să depășească obiectivele stabilite inițial.

Feedback client

“Privitor la rezultatele înregistrate după preluarea promovării de către cei de la Sinaps, comparativ cu perioada anterioară, menționăm că raportul dintre cheltuieli și numărul de comenzi este satisfăcător, iar vizibilitatea site-ului a crescut, colaborarea cu echipa Sinaps fiind una bună.”
Andrei Dumitrache – Owner DalAuto.ro