Studiu de caz Google Ads – Ramada Iași City Center

Restructurare și redistribuire de buget pentru creștere de 1400% în traficul pe site.

Istoric

Ramada Iași City Center reprezintă cel mai puternic brand hotelier prezent pe piața Moldovei și unul dintre cele mai extinse la nivel global.

Hotelul este amplasat la kilometrul zero al orașului, chiar pe esplanada Complexului Comercial Palas.

Clientul a dorit o promovare online mai eficientă, cu mai multă expunere (afișări și vizite), dar păstrând același buget zilnic.

Analiză

La preluarea promovării pe Google Ads, în cont rulau anunțuri exclusiv pe rețeaua de Căutare (Google Search).

Ne-am documentat despre numărul de turiști / cazări în Iași din ultimele 12 luni. Datele au precizat următoarele: din numărul total de vizitatori / turiști din Iași în fiecare lună aproximativ 85% erau cazați exclusiv în hoteluri, pentru o singură noapte și în scopuri comerciale, de business.

Pe lângă vizitatorii români, hotelurile din Iași cazează și persoane din Marea Britanie, Franța, Germania, Grecia, Italia, Israel, Turcia, Republica Moldova și Rusia.

Strategie

Primii pași au fost analiza detaliată a campaniei de Search, campanie ce consuma 90% din bugetul lunar. În urma analizei am împărțit toți termenii de căutare în patru zone:

  • 100% POZITIVI: Termeni de căutare de care avem nevoie, relevanți pentru business.
  • 100% NEGATIVI: Termeni de căutare care au generat costuri și click-uri, dar în mod sigur ne relevanți.
  • POSIBIL POZITIV: Termeni de căutare care nu au suficiente date, dar pot prezenta interes pentru business.
  • POSIBIL POZITIV: Termeni de căutare care ar putea fi excluși, dar nu au suficiente date pentru a lua decizia.

Pe baza acestei împărțiri campaniile de Google Search au fost restructurate, urmate de implementarea unei campanii noi de Display, cu focus pe Engagement. Pentru campaniile nou create pentru rețeaua de căutare am implementat liste de Remarketing bazate pe vizitatorii din campaniile de Display.

După analiza asupra cazărilor din Iași am ales să comunicăm în mai multe limbi pe lângă Română: Engleză, Franceză, Germană, Greacă, Italiană, Rusă, Turcă. Am exclus din start jocurile online sau de pe mobile și am targetat în principal site-uri de știri – site-uri pe care oamenii de afaceri probabil le viziteaza înainte de a începe căutarea cazărilor.

Rezultate

În urma restructurării campaniei de Search am generat mai multe click-uri relevante, dar la un cost mai mic. Restul de buget, aproximativ 25% din total, a fost redistribuit pentru campania de Display.

Rezultatele dupa 120 de zile au fost:

  • Creștere cu
    5000%
    a numărului de afișări.
  • Creștere cu
    1400%
    a numărului de vizite pe site.
  • Creștere cu
    300%
    a numărului de rezervări online.
  • Creșterea numărului de rezervări telefonice.
  • Ca urmare a engagementului crescut și a campaniilor de Search optimizate, Ramada Iași City Center a avut hotelul fully booked pentru o perioadă de 3 luni.
  • Bugetul destinat promovării hotelului a fost direcționat către promovarea celorlalte servicii Ramada Iași City Center: săli de conferințe și săli de evenimente.

Concluzii finale

În conturii cu buget fix, eficientizarea unor tipuri de campanii din Google Ads pot deschide noi oportunități de trafic.

Campaniile Google Ads de Display sunt adesea ignorate și considerate neperformante. Dar cu o strategie simplă și argumentată această zonă poate prezenta rezultate interesante.

Traficul nou, rece, generat de campaniile de Display trebuie susținut cu campanii de Search și Remarketing.