Studiu de caz Post Black Friday – FofyShop.ro
Optimizarea investițiilor în sectorul fashion prin adaptarea rapidă la cerințele pieței: cum să vinzi cu 52% mai mult post Black Friday
Istoric
Companie 100% românească, Euphoria Fashion (FofyShop.ro), produce din 2007, sub brandul FOFY, colecții de îmbrăcăminte tematice care evidențiază zona casual, office și cea dedicată pentru evenimente, pentru a susține femeia activă, modernă, cu o carieră de succes, conectată permanent la noile tendințe în modă.
În 2023 Fofy avea o cifră de afaceri de 2 524 133 RON.
Obiective
Urgentarea deciziei de cumpărare într-o perioadă post Black Friday, pe o colecție dedicată evenimentelor din luna Decembrie.
Nevoia de a vinde cât mai mult din stocul din colecția de articole vestimentare concepute pe baza evenimentelor din piață, având în vedere fenomenul de epuizare a clienților după cumpărăturile de Black Friday.
Perioadă analizată
1 – 29 Decembrie 2023 vs 2 – 23 Noiembrie 2023
Analiză
Epuizarea clienților apare atunci când consumatorii se confruntă cu o lipsă de buget sau de resurse financiare după cumpărăturile de Black Friday. Acest fenomen poate avea un impact considerabil asupra vânzărilor comerciale din săptămânile următoare, deoarece mulți cumpărători nu mai doresc să facă alte achiziții.
Strategie
Echipa Sinaps s-a gândit la elementele cheie care pot fi luate în calcul pentru impulsionarea deciziei de cumpărare post Black Friday - strategii care pot ajuta business-ul în maximizarea potențialului de vânzări și menținerea vizibilității brandului pentru a rămâne în atenția consumatorilor pe tot parcursul sezonului de sărbători:
- Utilizarea canalelor de social media
- Extinderea ofertelor de Black Friday
- Lansarea de produse noi
- Planificarea unor promoții după sărbători
Ce am făcut diferit față de perioada din 2022?
- Pentru Decembrie 2023 promovarea s-a realizat strict pe categoriile de interes, în timp ce în 2022 s-a mizat pe mai multe categorii de produse
- În 2022 au fost promovate și clipuri video din pagină însă nu erau adaptate la specificul lunii Decembrie
- În 2022 nu s-a comunicat în anunțuri informații despre livrare (în 2023 am mizat pe: livrare rapidă, livrare până de Crăciun, comanzi azi până în ora 14 și primești coletul a doua zi)
- În 2022 au fost promoții cu procentaje mult mai ridicate de reducere, în special, pe categorii de produse. În 2023 am mers pe reduceri la nivel de site și reduceri pe categorii de interes
- În anul 2023 au început colaborările cu influenceri din spectrul modei
Rezultate
Rezultatele obținute în urma acestor strategii abordate s-au conturat în următoarele diferențe față de perioada promoției de Black Friday:
2 – 23 Noiembrie 2023 (BF) VS. 1 – 29 Decembrie 2023
Majorarea bugetului cu 17.13%, creștere conversii cu 52.20%, creștere venit cu 40.66%, creștere ROAS cu 20.13%, scădere cost/conv. cu 29.95%.
Buget investit
perioada Black Friday 2023 vs perioada Post Black Friday 2023
Venit:
perioada Black Friday 2023 vs perioada Post Black Friday 2023
Conversii:
perioada Black Friday 2023 vs perioada Post Black Friday 2023
ROAS:
perioada Black Friday 2023 vs perioada Post Black Friday 2023
CPA:
perioada Black Friday 2023 vs perioada Post Black Friday 2023
Cost/conversie:
perioada Black Friday 2023 vs perioada Post Black Friday 2023
Față de aceeași perioadă a anului trecut, diferențele au fost și aici semnificative:
1 – 29 Decembrie 2022 VS. 1 – 29 Decembrie 2023
- Majorarea bugetului cu 38.39%
- Crește conversii cu 140.18%
- Creștere venit cu 148.92%
- Creștere ROAS cu 79.89%
- Scădere cost/conv. cu 42%
Cea mai performantă promoție a fost promoția pentru Colecția Glamorous Look + extindere cu rochii ocazie pentru seara de Crăciun
5 Decembrie – 21 Decembrie 2023
Rezultate:
- 2,251 conversii
- ROAS 11.31
Concluzii finale
Strategia de marketing adaptată la specificul evenimentelor din piață și promovarea treptată a produselor noi s-a dovedit a fi extrem de eficientă pentru FofyShop.ro, ducând la creșteri semnificative ale vânzărilor și conversiilor post Black Friday.
Elemente cheie, precum lansarea de produse noi, utilizarea social media și extinderea ofertelor promoționale, au contribuit la menținerea relevanței brandului și la maximizarea veniturilor în sezonul sărbătorilor.
Feedback client
„Multe produse au avut stoc epuizat după puțin timp de la pornirea promoției Glamorous Look. A mers bombă, weekend-ul a fost blană, bini di tăt!”.
Raluca Manta – General Manager Fofy