Studiu de caz Black Friday – Nichita.ro
De la Plan la Performanță: Saltul către Triplarea Vânzărilor pentru Nichita.ro în Black Friday
Istoric
Atelierul Nichita este o afacere de familie cu o istorie de peste 20 de ani în producția de curele și accesorii din piele naturală și aliaje de staniu.
Fondat în 1994 de către Petre Nichita, atelierul a început prin colaborarea cu firme internaționale pentru producția de curele și catarame. De-a lungul timpului, atelierul și-a construit reputația pe calitatea produselor sale, ajungând să producă pentru diferite branduri din străinătate.
Garanția pe viață oferită de atelier nu e doar un angajament comercial, ci o mărturie a încrederii în materialele alese și în măiestria meșterilor ce dădeau viață fiecărui produs.
Obiective
Triplarea vânzărilor online totale în perioada Black Friday față de media lunară a perioadei Octombrie 2022 – Octombrie 2023.
Dublarea ROAS-ului pe Facebook Ads.
Menținerea valorii medie a coșului de cumpărături (chiar dacă reducerile au fost mai mari).
Perioadă analizată
Octombrie 2022 vs Octombrie 2023
Strategie
Pentru Atelierul Nichita, strategia de marketing online pentru Google Ads și Facebook Ads a fost revizuită pentru a optimiza performanțele și a obține rezultate mai bune.
- Pentru Google Ads, am adoptat o abordare cuprinzătoare, investind în cele 2 campanii principale: Search, PMax. Am acordat o atenție deosebită zonei de PMax, care este sursa principală de generare conversii.
- Bugetul disponibil a fost distribuit în mod strategic pe diferitele perioade cheie din luna Noiembrie, inclusiv Black Friday Teasing, Black Friday, Black Friday Final Days.
- Am definit publicul țintă și am segmentat fiecare tip de campanie în funcție de acesta, asigurându-ne că mesajele sunt relevante și personalizate pentru fiecare segment.
- Am integrat mesajele Teasing, Sales și Final Days atât în campaniile de Google, cât și în cele de Facebook, pentru o coerență și o experiență fluidă a utilizatorului. Astfel, am creat și un efect de awareness pe baza imaginilor sugestive ale brandului.
- Având în vedere dinamica ofertelor în perioada Black Friday, am implementat zeci de campanii adaptate, asigurându-ne că suntem flexibili și reactivi la schimbările rapide de pe piață. Aceste campanii au inclus reclame de teasing, start black friday, reminder, last days reminder.
- Am dezvoltat un sistem intern de urmărire a performanțelor din cont, personalizat pentru a răspunde nevoilor specifice ale Atelierului Nichita, astfel încât să putem evalua și optimiza eficient rezultatele campaniilor.
- Pentru a automatiza procesul și a asigura o gestionare eficientă a bugetului, am implementat reguli automate pentru ajustarea treptată a bugetului în funcție de performanțele din zilele anterioare, maximizând astfel eficiența și rezultatele campaniilor.
Rezultate
Google Ads
Conform Analytics, Google CPC a adus pe site un număr de 7,447 utilizatori pe site dintre care 6,905 au fost utilizatori noi.
Cele mai multe vânzări au fost generate de către campaniile:
Brand Protect (241 conversii, venit generat 52,822 RON), la un ROAS de 41
Search – Curele (159 conversii, venit generat 37,526 RON), la un ROAS de 8
Performance Max (200 conversii, venit generat 33,245 RON), la un ROAS de 5
Facebook Ads
Creștere venit Noiembrie 2023 față de Octombrie 2023: 170%
Creștere venit Noiembrie 2023 față de Noiembrie 2022: 122%
Creștere tranzacții Noiembrie 2023 față de Octombrie 2023: 160%
Scădere cost per conversie: 34% față de Octombrie 2023, 5.7% față de Noiembrie 2022
Creștere ROAS: 133% față de Octombrie 2023.
Dublarea a venitului generat – Nov 2023 – 236,664 RON vs Oct 2023 – 87,572 ron, Nov 2022 – 106.612 RON
Triplarea numărului de tranzacții (oct 2023 – 430, Nov 2023 – 1120)
Dublarea ROAS-ului pe canalul FB ADS (de la 3 la 7) fata de Oct 2023
Dublarea venitului generat pe tot magazinul online fata de Noiembrie 2022 (Nov 23 – 236,664 RON vs Nov 22 – 106,612 RON)
Dublarea venitului generat pe tot magazinul online fata de Octombrie 2023 (Nov 23 – 236,664 RON vs Oct 2023 – 87,572 RON)
Buget investit:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023
Trafic:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023
Venit:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023
Conversii:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023
ROAS:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023
CPA:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023
C/V:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023