Studiu de caz Google Ads – Originals

Creștere cu 44% a numărului de conversii.

Istoric

Originals este unul dintre cel mai mari și importante magazine online din România. Totodată este unul dintre pionierii de e-commerce la noi în țară, având peste 10 ani de activitate.

După rebranding și refacerea site-ului, Originals a ales agenția Sinaps pentru a analiza contul de Google Ads și pentru a aduce un plus de performanță într-un cont matur, optimizat și performant.

Analiză

Înainte de a implementa orice strategie am analizat încrucișat datele acumulate în cont în utimii ani cu date din piață, folosind Google Trends, Google Consumer Barometer și studii de piață 3rd-Party.

Trendul global al căutărilor pe device-urile mobile era într-o continuă creștere, așa că strategia propusă de noi s-a bazat pe acest lucru. Cu toate că în istoricul campaniilor, dispozitivele mobile nu aveau prioritate (din cauza costurilor pe conversie mai ridicate), echipa noastră specializată pe campanii e-commerce s-a focusat pe creșterea comenzilor de pe smartphone-uri și tablete.

Strategie

Strategia a îmbinat segmentarea campaniilor pe tip de dispozitiv și distribuirea treptată a mesajului cu direcționarea traficului către pagini special create pentru dispozitivele mobile.

Fiecare campanie, grup de anunțuri, anunț sau extensie de anunț a fost atent analizată și apoi modificată pentru a avea cât mai mare impact pentru utilizatorii de telefoane mobile.

Perioada de test a fost de 90 de zile și s-au comparat datele cu perioada anterioară, dar și cu aceeași perioada din ultimii 5 ani.

Rezultate

Primul impact observat a fost o creștere în traficul de pe site cu 36,40%, în principal din dispozitivele mobile, dar cu cost-per-click mai mic decât de obicei. În cele 90 de zile de test CPC-ul a scăzut cu 7.8% față de anul precedent.

Rezultatele după 90 de zile au fost:

  • 44.27%
    creștere în numărul total de conversii
  • O creștere de
    6.6%
    a ratei de conversie
  • 42.57%
    creștere a venitului direct din campanie
  • 19.2%
    creștere a profitabilității campaniei de Google Ads per total

Concluzii finale

Fiecare instrument sau zonă din Google Ads trebuie luată în calcul în momentul scalării unui cont, mai ales în cazul celor mature, cu mult istoric în spate.

Campaniile Google Ads sunt la fel de performante pe cât sunt site-urile sau destinațiile pe care ajung vizitatorii.

Combinație dintre mesaj relevant și pagina de destinație ce răspunde mesajului va avea efecte atât în costul per click cât și în vânzări.

Experiența dobândită în domeniu, cercetarea și strategia sunt elementele ce au contribuit la succesul acestei campanii.