Studiu de caz e-commerce – Fre-Pro

Fre-Pro – Revenue din ultimii 3 ani, generat în 6 luni.

Istoric

Alături de liderul în fabricarea odorizantelor cu control al mirosului, Fresh Products din S.U.A, Fre Pro reprezintă pe piața din România cel mai de încredere distribuitor al odorizantelor ultra persistente și de calitate.

Fre-Pro au lansat site-ul din România în anul 2014, fiind de la început lansat cu scopul de a fi un site hibrid, un mix între e-commerce și site de prezentare. Din 2015, promovarea online pe Google și Facebook Ads a fost lăsată pe mâinile Sinaps.

După analiza rezultatelor din ultimii 3 ani, clientul a semnalat următoarele:

  • Cu toate că treptat a crescut bugetele de promovare, iar promovarea online devenea din ce în ce mai eficientă, rata de conversie pe site a stagnat.
  • ROAS-ul campaniilor de promovare scădea, o problemă fiind la valoarea medie a comenzilor.
  • Cu toate că existau comenzi mai multe, promovarea online nu era la nivelul de profitabilitate dorit de client.
  • Experiența generală a vizitatorilor pe site nu era tocmai plăcută sau utilă.

Analiză

După o serie de întâlniri repetate cu clientul și preluarea de informații despre feedback-ul utilizatorilor pe site, decizia a fost clară: site-ul trebuie schimbat.

Pentru noul site trebuia să avem în vedere:

  • Să nu fie foarte diferit vizual față de versiunea originală.
  • Să fie exclusiv magazin online ca funcționalitate.
  • Să fie mai ușor de folosit, comandat și per total să prezinte o experiență plăcută.
  • Să genereze mai multe vânzări, mai mult venit, ROAS mai mare pentru campaniile de promovare online.

Strategie

Înainte de a schimba tot site-ul am decis să testăm viitorul site propus de Sinaps: Am decis să lansăm de Black Friday 2018 o mini versiune a site-ului ce urma să apară în 2019.

Pentru proiect au fost alocați specialiști din toate departamentele Sinaps: Pay-Per-Click, Strategie Digitală, Design, Content și Conversion Rate Optimization. Pagina special concepută de noi pentru Black Friday a avut parte de un mix de elemente:

  • Design nou, fresh, în ton cu noile tendințe.
  • Produsele au fost mai mult scoase în evidență<./li>
  • Comanda medie să fie cu 10-20% mai mare decât în Black Friday 2017.

Campania și testul de Black Friday a avut un real succes, ceea ce ne-a confirmat că planul putea fi pus în aplicare.

Pentru site-ul nou am acordat un interval de 3 luni pentru implementare, lansarea fiind programată pentru luna Aprilie 2019, iar ca lucruri de urmărit am avut:

  • Layout nou, structurat exclusiv ca un magazin online.
  • Design special pentru vizitele de pe telefoane, similar cu aplicațiile mobile.
  • Produsele grupate după utilitatea lor.
  • Pachete de produse – produsele care se vindeau împreună putea fi cumpărate la pachet, cu preț redus.
  • Filtrare mai bună a produselor în pagina de categorie.
  • Pagina de produs mai bine organizată, cu accent pus pe poză, preț și buton call-to-action.
  • Elemente de social-proof, pentru a crește încrederea utilizatorilor.
  • Zona de Review la nivel de produs.

Rezultate

De departe, proiectul e-commerce Fre-Pro este unul de suflet pentru agenția Sinaps. Implicarea și experiența echipei, combinat cu entuziasmul și încrederea clientului a condus la rezultate, aproape imediat după lansarea noului site.

În luna lansării, față de luna precedentă s-a înregistrat:

  • Creștere cu 400% a ratei de conversie.
  • Creștere cu 700% a numărului de conversii.
  • Creștere cu 600% a venitului din comenzile din site.

În 6 luni de la lansare, față de anul precedent:

  • Creștere cu 790% a ratei de conversie.
  • Creștere cu 1400% a numărului de conversii.
  • Creștere cu 918% a venitului din comenzile din site.

Concluzii finale

  1. În doar 6 luni de la lansarea noului site, am atins deja venitul generat de tot site-ul în ultimii 3 ani de dinainte.
  2. Proiectul a primit încredere totală din partea clientului – Echipa Sinaps gestionând promovarea online pe Google și Facebook Ads, conturile de Social media, Design-ul website-ului și a materialelor grafice plus alte servicii conexe.
  3. Echipa de proiect implicată a fost organizată pe departamente, fiecare membru aplicând cunoștințele și experiența de pe zona sa de expertiză.