E-Mail Marketing: 10 Reguli Esențiale Pe Care Trebuie Să Le Urmezi

e-Commerce: De ce prea multe fotografii pot crea confuzii pentru consumatori?
04/06/2014
Cum functioneaza reclama pe Facebook ?
13/06/201411/06/2014
În campaniile de E-Mail Marketing se depun zeci de ore de muncă în construirea unei baze de date cu utilizatori targetați, design-ul este bine pus la punct, fiecare linie de text este atent scrisă iar oferta transmisă este imbatabilă. Dar uneori statisticile privind deschiderile sau click-urile din interiorul e-mail-ului sunt dezamăgitoare.
Iată 10 reguli esențiale pe care trebuie să le urmezi pentru viitoare ta campanie de e-mail marketing:
1. Subiectul E-mail-ului cât mai scurt și concis – Un subiect cât mai clar și cu un titlu cuprins între 6-10 cuvinte va beneficia de o rată de deschidere mai mare față de subiectele ce depășesc 10 cuvinte. Totodată un mesaj mai scurt va fi perfect pentru dispozitivele mobile. În ultimii trei ani, rata de deschidere a e-mail-urilor pe telefoane a crescut cu până 180%, iar aproximativ 35% din toate e mail-urile sunt citite pe dispozitive mobile.
2. E-mail trimis de către persoane, nu de companii – În mod sigur un factor important este expeditorul. Oamenii au o încredere mai mare dacă expeditorul este o persoană reală, ce poate fi contactată și cu care se poate discuta. Evită adresele generaliste de genul office@ sau contact@.
3. Numele destinatarului in subiect – Rata de deschidere poate crește simplu și rapid doar dacă incluzi numele destinatarului direct in subiect. Majoritatea platformelor de E-Mail Marketing au opțiunea de a insera automat numele sau prenumele destinatarului, astfel vei putea crește atenția utilizatorului asupra e-mail-ului trimis.
4. Formatarea Template-ului de E-mail Marketing – Nu toți destinatarii vor putea vizualiza E-mail-ul trimis in format HTML, cu imagini de calitate superioară și alte elemente de design. De aceea trebuie acordată o atenție sporită și variantei basic a e-mail-ului. În varianta plain, o aglomerație de text si link-uri va confuza utilizatorul, iar acesta nu va putea obține nici măcar minimul de informații ce se doreau a fi transmise.
5. Include elemente de Call-To-Action – Cei care îți deschid E-Mail-ul sunt clar interesați de ceea ce au primit. Scopul tău final este de a genera cât mai multe vizite si posibile conversii pe site-ul tău. Include elemente de Call-To-Action în interiorul E-Mail-ului pentru a fi siguri că cei ce au citit au și acționat.
6. Oferă posibilitatea distribuirii E-Mail-ului – Cu cât mai multe persoane deschid și citesc E-Mail-ul, cu atât mai mult va crește traficul pe site. Adaugă butoane de distribuire pe toate rețelele sociale importante (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest) dar și un buton pentru a distribui întregul E-Mail. Un mesaj poate naviga prin zeci de adrese până să ajungă la persoana interesată direct.
7. Pune la punct baza de date cu E-Mail-uri – Periodic, verifică baza de date cu email-uri. Elimină adresele incorecte (@yhoo sau @gmaill) sau cele ce nu au deschis niciodată mesajele. Astfel vei păstra un bounce-rate mic, iar în timp îți poți scadea chiar și costurile pentru fiecare campanie de E-Mail Marketing.
8. Landing Page creat special pentru campanie – Rata de conversie a unei campanii de E-Mail Marketing este influențată și de pagina de destinație. Atunci cand utilizatorul este redirecționat din E-Mail către pagina ta, aceasta trebuie să corespundă cu design-ul și informațiile primite în E-Mail.
9. Evită supra-aglomerarea inbox-ului – Limitează E-Mail-urile la maxim 2-3 pe săptămână. Nu aglomera inbox-ul celor cărora dorești să le vinzi produse sau servicii.
10. Evită perioadele “moarte“ – În fiecare an vor exista perioade de concedii, zile libere oficiale, etc. Asigură-te ca nu trimiți E-Mail-uri în aceste perioade pentru a menține rata de deschidere ridicată.
La fiecare campanie de E-Mail Marketing trimisă de echipa Sinaps ne asigurăm ca mesajele sunt deschise, citite și primesc click-uri.
Tu câte din regulile prezentate ai bifat în campaniile tale ?

Remus Corcaci
Obține o evaluare 100% gratuită a contului tău de Google Ads sau Facebook Ads
Articole asemănătoare
Privacy Overview
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.