Google Marketing Live 2018: Ce este nou?

Pe 10 Iulie 2018 a avut loc unul dintre cele mai importante evenimente din an pentru agențiile și advertiserii Google AdWords Ads – Google Marketing Live. S-au prezentat cele mai noi soluții oferite de Google pentru a ajuta afacerile să se promoveze online mai rapid, mai eficient, mai profitabil.

Mesajul general al prezentărilor a fost că anunțurile trebuie să devină mai valoroase, cât mai transparente și să prezinte cât mai multă încredere – atât pentru advertiseri cât și pentru cei cărora le este adresat anunțul. Viziunea Google privind anunțurile din rețeaua lor, pentru următoarea perioadă constă în: rezultate mai bune și o experiență simplă, extrem de eficientă.

1. Google AdWords devine Google Ads
E oficial – Peste câteva zile Google va renunț la emblematicul AdWords, acesta devenind Ads. Această schimbare este normală, ținând cont că Google AdWords nu mai este sinonim doar cu promovarea prin cuvinte-cheie (words), ci treptat au fost adăugate multiple soluții și tipuri de targetare.
2. Responsive Search Ads
O funcție nouă (deocamdată disponibilă doar în BETA) este Responsive Search Ads, anunțuri dinamice (pe lângă DSA) pentru rețeaua de căutare. Aceste noi anunțuri vor combina creativitatea umană cu inteligența artificială oferită de Google pentru a furniza anunțuri mai relevante și mai valoroase.

Cu ajutorul anunțurilor Responsive vom putea furniza până la 15 titluri și 4 linii de descriere, iar Google se va ocupa de afișarea automată a celei mai relevante combinații pentru o anumită căutare, ceea ce înseamnă că persoanele ce caută același lucru vor putea vedea anunțuri diferite în funcție de context. Totodată aceste anunțuri vor putea afișa până la 3 titluri simultan.

Cele trei sfaturi ce vin direct de la unul din managerii de produs Google Ads privind anunțurile Responsive: mai multă importanță pe titluri; cuvinte-cheie introduse în titlu sau descriere; varietate crescută de titluri (cât mai creative, cât mai unice).

3. Landing Page Speed Score
Google Ads introduce un nou KPI, o nouă coloană ce va ajuta advertiserii: Landing Page Speed Score. Acest nou indicator ne va prezenta cât de rapide sunt paginile destinate traficului de pe mobile, pe o scară de la foarte încet la extrem de rapid. Google va lua în calcul mai mulți factori pentru a stabili scorul acesta, iar actualizarea datelor se va face zilnic. Vom putea urmări mai rapid dacă modificările făcute pentru a optimiza experiența pe dispozitivele mobile functionează sau nu.

4. Google Analytics Cross-Device Remarketing & Reporting
Ceva extrem de interesant pentru analiza mai corectă a campaniilor de Google AdWords Ads va fi raportarea Cross-Device în Google Analytics. Vom primi date despre comportamentul utilizatorilor ce folosesc mai multe dispozitive, de exemplu despre cei ce au început traseul spre conversie pe mobile și au finalizat pe desktop și vice-versa. Totodată vom putea crea audiențe de Remarketing ce vor putea targeta userii indiferent de device. 

Cu ajutorul acestor date suplimentare vom putea lua decizii mai bune atât referitor la strategia de promovare prin Google AdWords Ads cât și prin celelalte canale / surse de trafic. 

5. Smart Campaigns
Un nou tip de campanii își vor face aparația în urmatoarea perioadă – Smart Campaigns – destinate în special afacerilor mici, locale. Caracteristicile campaniilor Smart: ușor de creat, lansat și urmărit. Acest tip de campanie va prelua datele atât din website cât și din Google My Business, va face automat anunțuri personalizate afacerilor respective și va furniza rezultate reale, concrete: vizite în locație fizică, apeluri telefonice, etc.

google adwords adAm prezentat pe scurt TOP 5 știri privind viitorul Google Ads, dar acestea sunt doar câteva din numeroasele noutăți prezentate în cadrul Google Marketing Live 2018 – Suntem nerăbdători să testăm aceste noi funcții, în special cele destinate Google Search Ads și Google Analytics! 

Google AdWords is gone, long live Google Ads! 
The following two tabs change content below.
Remus Corcaci
Graphic-Designer de la natură, am descoperit în ultimii ani o reală pasiune pentru marketing online și în special pentru SEM și SMM. Îmi place să experimentez lucruri noi și să aduc performanță în campaniile gestionate. Din când în când împărtășesc din experiențe și pe blogul Sinaps Marketing.