Studiu de caz Consent Mode – DalAuto.ro
De la implementare la impact: Importanța unui tracking corect înainte și după Consent Mode
Istoric
În 2015 s-a fondat DalAuto.ro, magazin de accesorii auto, iar în 2019 a intrat pe piața online din România. La finalul anului 2023 DalAuto.ro a început colaborarea cu Sinaps pentru o strategie de marketing multi-channel.
DalAuto.ro este un partener de încredere, oferind produse de calitate și menținând o comunicare constantă cu furnizorii, dedicându-se satisfacției clienților și dezvoltării unei comunități solide de pasionați auto.
Obiective
Unul din obiectivele principale a fost să amplificăm veniturile generate prin comenzile din online.
Cel de-al doilea obiectiv DalAuto.ro a fost de a menține un ROAS minim de 5, asigurând astfel o rentabilitate constantă a investițiilor în campanii.
Perioadă analizată
Perioada de referință Google Ads: Decembrie 2023 – Mai 2024 (setupul pe acest canal a fost pornit în data de 12 Decembrie 2023).
Perioada de referință Facebook Ads: Martie 2024 – Mai 2024 (setupul pe acest canal a fost pornit in data de 5 Martie 2024).
Analiză
În conturile DalAuto.ro am observat că existau oportunități de îmbunătățire în ceea ce privește tracking-ul conversiilor și structura campaniilor. Aceste ajustări sunt esențiale pentru a maximiza conversiile și pentru a atinge o marjă de profitabilitate mai mare. Împreună, am optimizat structura campaniilor și am rafinat strategiile de bidding pentru a îmbunătăți performanța generală.
De asemenea, am recomandat și extinderea pe Facebook Ads, care a avut un impact pozitiv ca și număr de comenzi, venit, dar și ROAS total la nivel de site.
Strategie
Împreună cu echipa tehnică, am implementat tracking-ul conversiilor și am optimizat structura campaniilor folosind strategii de bidding adecvate DalAuto.ro. Primul obiectiv pe care ne-am concentrat a fost cel de ROAS, pe care am reușit să îl atingem încă din prima lună.
De la implementarea setup-ului pe Facebook Ads am observat o performanță excelentă și rezultate pozitive. Începând din Aprilie, am decis să dublăm bugetul investit și să optimizăm structura contului. Odată ce algoritmul s-a adaptat la noile schimbări, am observat o revenire pe o traiectorie ascendentă, ceea ce confirmă eficacitatea strategiei adoptate.
Rezultate
Rezultate înregistrate în Google Ads
-
Comenzi – Creștere de45.89%
-
Venit – Creștere de265.35%
-
Investiție – Creștere de21.38%
-
Cost/conv – Scădere de14.51%
-
ROAS – Creștere de199.06%
Rezultate înregistrate în Facebook Ads
-
Comenzi – Creștere de110.91%
-
Venit – Creștere de111.62%
-
Investiție – Creștere de86.85%
-
Cost/conv – Scădere de11.41%
-
ROAS – Creștere de12.46%
Concluzii finale
Lipsa unui tracking corect a determinat o ajustare a bugetelor de promovare, ceea ce a dus la scăderea numărului de comenzi și a venitului din site.
Strategia contului a fost revizuită pentru a atinge cel puțin unul dintre obiective, echipa Sinaps focusându-se pe ROAS. Am gestionat cu succes fluctuațiile datorate sezonalității din perioada sărbătorilor de iarnă, dar și a celor care s-au ivit după implementarea consent mode-ului.
În plus, site-ul a fost optimizat conform recomandărilor Sinaps, iar toată această implicare din ambele părți nu a făcut decât să depășească obiectivele stabilite inițial.
Feedback client
“Privitor la rezultatele înregistrate după preluarea promovării de către cei de la Sinaps, comparativ cu perioada anterioară, menționăm că raportul dintre cheltuieli și numărul de comenzi este satisfăcător, iar vizibilitatea site-ului a crescut, colaborarea cu echipa Sinaps fiind una bună.”
Andrei Dumitrache – Owner DalAuto.ro