Studiu de caz Google Ads – CartoMed.ro

Transformarea Afacerii cu Google Ads – CartoMed.ro a Reușit să-și Dubleze Vânzările într-un Mediu Competitiv

Istoric

De 10 ani CartoMed.ro este un brand dedicat echipamentelor și consumabilelor în domeniul medical: echipamente medicale precum tensiometre, stetoscoape, seringi, consumabile pentru laboratoare, și multe altele. Deservește profesioniștii din domeniul medical, precum și instituțiile medicale și laboratoarele, furnizându-le acces rapid și facil la produsele de care au nevoie pentru practica lor medicală.

Obiective

Dublarea vânzărilor generate în Google Ads în semestrul 2 din 2023
Scăderea cu 30% a costului per conversie în Google Ads

Perioadă analizată

Iunie-Decembrie 2022 vs. Iunie-Decembrie 2023

Analiză

Analizând parcursul CartoMed.ro de când este în portofoliul de clienți Sinaps, ne-am decis împreună să ne concentrăm eforturile de marketing către cel mai profitabil canal: Google Ads – care a avut un impact semnificativ asupra creșterii vânzărilor.

Pe măsură ce datele au început să devină mai clare, echipa Sinaps a observat că investiția CartoMed.ro în Google Ads a generat cele mai bune rezultate, oferindu-le un ROI semnificativ mai mare și atrăgând un flux constant de trafic calificat pe site-ul lor.

Pentru a scoate în evidență produsele cârlig, ori cele cu o cerere mai mare, care să ajute atât la creșterea profitabilității, cât și la vânzarea accelerată, în campanii separate au fost scoase produsele de Top Vânzări (care au generat cele mai multe conversii) și Top Revenue (care au adus cel mai mare venit).

Strategie

 

1. Audiențe

Pentru a ajunge la îndeplinirea obiectivelor am testat mai multe tipuri de audiențe bazate pe criterii demografice, interese, insight-uri oferite de platforma Google Ads, termeni de căutare, acțiuni/interacțiuni cu site-uri ale competitorilor din domeniu, toate acestea fiind adaptate și categoriilor de produse promovate în fiecare dintre campanii.

2. Structura contului

Am dezvoltat o structură de bază creată din campanii Performance Max specifice anumitor categorii de produse (de interes pentru client), adăugând campanii tip Search complementare acestora, care să acopere potențialul trafic pierdut din PMax.
Astfel, pentru campaniile Performance Max, au fost adăugate și Search-uri adiacente.

3. Structura campaniilor de Performance Max

În cazul Cartomed, aceste testări au presupus:

  • Rularea campaniilor cu mai multe asset group-uri, împărțite pe categorii de produse
  • Rularea campaniilor cu mai multe asset group-uri, incluzând grupuri cu sau fără audiențe, pentru a vedea ce tip de audiență funcționează cel mai bine
  • Rularea campaniilor cu mai multe asset group-uri, atât cu assets incluse (headlines, descriptions, images), cât și Feed Only (fără a include assets)

 

4. Strategii de bidding

Pentru a ține sub control costurile campaniilor și totodată să menținem rentabilitatea la un nivel satisfăcător pentru CartoMed.ro, în perioada analizată s-au realizat următoarele optimizări, ce au dus la îndeplinirea obiectivului:

  • Trecerea de la Manual CPC la Smart Bidding – Am implementat strategia Smart Bidding (ex: Target CPA și Target ROAS) pentru a automatiza procesul de licitare, permițând algoritmului Google să ajusteze ofertele în timp real pe baza probabilității de conversie.
  • Optimizarea pentru Target ROAS – specific, bazat pe obiectivele financiare ale companiei.
  • Optimizarea pentru Target CPA – Am utilizat strategia Target CPA, setând diferite obiective pentru segmente diferite de campanie, adaptate la istoricul de performanță și valorile dorite ale conversiilor.

Rezultate

La finalul perioadei de referință, datele înregistrate indică îndeplinirea și, pe alocuri, depășirea obiectivelor stabilite, după cum urmează:

  • O creștere cu
    125%
    a vânzărilor generate de canalul administrat Google Ads
  • O scădere cu
    -32%
    a costului per conversie

Concluzii finale

Prin segmentarea publicului și optimizarea cuvintelor cheie, echipa Sinaps a reușit să maximizeze expunerea și să crească vizibilitatea în rândul potențialilor clienți CartoMed.ro.

CartoMed.ro a experimentat o creștere excepțională în vânzări în al doilea semestru din 2023, reușind să-și dubleze cifra de afaceri în comparație cu perioada similară a anului precedent. O parte esențială a acestei reușite extraordinare a fost strategia de publicitate creată de Sinaps pe Google Ads.

Feedback client

“Căutând o variantă de promovare cu impact real asupra afacerii noastre am ajuns la Sinaps, companie cu care ne-am potrivit și am simțit că putem realiza lucruri bune împreună. Suntem mulțumiți de rezultatele obținute cu ei, in special Google ads! Sunt o echipa de profesioniști și îi recomandam cu căldură, având o experiență mare in spate afacerea noastră e mereu pe plus datorita eforturilor lor. Mulțumim pentru serviciile voastre ❤️”

ALEXANDRU BOTA – Administrator CartoMed.ro